مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال و زندگی در این کشور

اگر قصد مهاجرت به کشور پرتغال رادارید، بدانید که در این مسیر تنها نیستید. مهاجرت به پرتغال در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیداکرده است. این کشور جنوب اروپا در سال‌های اخیر به مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل‌شده است. برای مهاجرت به این کشور، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری است که به‌صورت دقیق می‌توانید تمامی مراحل آن را با علاالدین مهاجر همراه باشید. پرتغال با آب‌وهوای گرم، سواحل زیبا، هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و استقبال زیاد گردشگران از آن تبدیل به انتخابی مناسب برای مهاجرت در بین متقاضیان شده است. در این مقاله و در ادامه قصد داریم به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کشور پرتغال بپردازیم. با ما همراه باشید.

 مزایای مهاجرت به پرتغال

مزایای مهاجرت به کشور پرتغال

در ادامه به مزایای مهاجرت به کشور پرتغال می‌پردازیم که کشور اروپایی جذابی به شمار می‌آید.

هزینه‌های یک زندگی مقرون‌به‌صرفه

یکی از مزایای قابل‌توجه مهاجرت به پرتغال این است که هزینه زندگی نسبت با سایر کشورهای اروپای غربی بسیار پایین‌تر است. پرتغال با توجه به هزینه‌های مناسب، استانداردهای قابل قبولی را برای اجاره مسکن، خوراک و هزینه‌های حمل‌ونقل ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال یک زوج می‌توانند با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه در پرتغال به‌راحتی زندگی کنند.

آب‌وهوای دلپذیر

پرتغال دارای آب‌وهوای معتدل و دلپذیر در تمام طول سال است به‌ویژه در منطقه‌ای به نام آلگاروه که سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد. آب‌وهوای معتدل این کشور تضمین می‌کند که کشور پرتغال مکانی ایدئال برای تفریحات و فعالیت‌های خارج از خانه است و این آب‌وهوا برای پیاده‌روی، بازی گلف و شنا بسیار مناسب است.

مردمی خونگرم

پرتغال کشوری مهمان‌دوست است و در کل اگر برای سفر نیز به این کشور رفته باشید از مهمان‌نوازی آن‌ها شوکه خواهید شد. در اصل ارتباط برقرار کردن با مردمان محلی کشور پرتغال بسیار آسان است و سبک زندگی آرام آن‌ها برای کسانی که می‌خواهند از یک زندگی آرام و بدون استرس لذت ببرند بسیار مناسب است.

تنوع فرهنگی در کشور پرتغال

پرتغال دارای میراث فرهنگی بسیار غنی است که در معماری، آثار باستانی، جاذبه‌های تاریخی، آشپزی و جشنواره‌های متنوع آن‌ها منعکس‌شده است. ترکیبی از اثرات فرهنگ مدیترانه‌ای، آفریقایی و آمریکای لاتین در فرهنگ این کشور به چشم می‌خورد که منجر به تجربه سبک زندگی متفاوت و منحصربه‌فردی در زندگی‌تان می‌شود.

چشم‌اندازهای رؤیایی

پرتغال دارای مناظر خیره‌کننده با خطوط ساحلی وسیعی است که دارای کوه‌های باعظمت و جنگل‌های سرسبز است. سواحل کشور پرتغال در بین سواحل بسیار معروف در سراسر جهان قرار دارد و پرتغال در اصل مکانی ایدئال برای کسانی است که به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستند.

اقتصاد پایدار در کشور پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای پایدار در جهان است که اقتصادی باثبات دارد. در اصل شرایط اقتصادی مناسبی برای کسب‌وکارها و کارآفرینی افراد جامعه فراهم کرده است.

امکانات بهداشتی و درمانی باکیفیت

سیستم بهداشت و درمان مدرن و پیشرفته در کشور پرتغال باعث افزایش درخواست برای اقامت دائم این کشور شده است و کارکنان و کادر درمان حرفه‌ای و باتجربه در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها با مراجعین رفتاری بسیار مناسب دارند.

قیمت منطقی در خرید مسکن

مسکن در پرتغال در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی قیمت‌های منطقی‌تری دارد. شما در پرتغال می‌توانید خانه‌ای را در نظر گرفته و برای خرید آن قیمت مناسبی را پرداخت کنید. با توجه به حجم کوچک کشور پرتغال، احتمال افزایش قیمت مسکن در آینده بسیار کم است.

یادگیری زبانی آسان

هرچند همیشه آموزش زبان کشور مقصد بسیار چالش‌برانگیز است اما یادگیری زبان پرتغالی بسیار ساده است و همچنین در محیط کاری شما در کشور پرتغال بسیار به شما کمک خواهد کرد. پس بدانید که قرار است با زبانی ساده ‌روبه‌رو شوید.

شهرهای دریایی زیبا

پرتغال با شهرهای دریایی جذابی مثل لیسبون، پورتو و کائوئه شناخته می‌شود و اگر شما علاقه دارید تا در کشوری با مناظر زیبا زندگی کنید، پرتغال گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

پایین بودن جرم و جنایت در کشور پرتغال

این کشور در اصل در بین کشورهای امن جهان قرارگرفته است و جنایات بسیار بزرگ در کشور پرتغال به‌ندرت اتفاق می‌افتد و جرائمی که بیشتر مردم با آن سروکار دارند در اصل عدم رعایت درست قانون راهنمایی و رانندگی است که بیشتر در فصول افزایش گردشگران اتفاق می‌افتد.

تحصیل به‌صورت ارزان

اگر شما از راه تحصیلی قصد مهاجرت به کشور پرتغال رادارید باید این نکته مثبت را بدانید که شما در سال باید با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی خود، مبلغی تقریباً 1500 یورویی پرداخت کنید. همچنین تحصیل با زبان انگلیسی در این دانشگاه‌ها شدنی است.

 معایب پرتغال برای مهاجران

معایب مهاجرت به کشور پرتغال

هر کشوری که برای مهاجرت انتخاب کنید، همانطور که مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد. در ادامه به معایب مهاجرت به پرتغال پرداختیم:

یادگیری زبان پرتغالی واجب است

خیلی از مهاجران به دلیل آسان بودن این زبان و پشت گوش انداختن یادگیری آن برای زندگی در کشور پرتغال به مسائل مختلفی برخورد می‌کنند. اگرچه انگلیسی به‌صورت گسترده در این کشور صحبت می‌شود اما ممکن است برای پیشرفت کاری شما در این کشور مشکل‌ساز شود. پس زبان پرتغالی را هرچه سریع‌تر فرابگیرید.

سیستم بوروکراسی در کشور پرتغال

این سیستم می‌تواند برای تازه‌واردان بسیار طاقت‌فرسا باشد. به‌خصوص در مورد اخذ مجوز اقامت، راه‌اندازی کسب‌وکار و یا خرید ملک. این فرآیند اغلب وقت‌گیر است و ممکن است مدتی طول بکشد تا قوانین و مقررات مشخص شود؛ اما جای نگرانی ندارد.

فرصت‌های شغلی محدود

پرتغال نرخ بیکاری بالایی دارد، به‌ویژه در میان قشر جوان، پیدا کردن شغل می‌تواند مشکل باشد به‌خصوص برای خارج‌هایی که به زبان پرتغالی تسلط ندارند برای همین اصرار برای یادگیری زبان پرتغالی بسیار تأکید می‌شود. در اصل شغل‌های کشور پرتغال بیشتر در بخش‌های گردشگری و خدمات توریستی خلاصه می‌شود. پس قبل از مهاجرت به این کشور مهارتی خاص و زبان این کشور را فرابگیرید.

سرعت زندگی در پرتغال بسیار آهسته است

سبک زندگی آرام پرتغالی‌ها برای بعضی از مهاجران یک مزیت و برای بعضی از آن‌ها یک عیب محسوب می‌شود. در اصل برای کسانی که به سبک زندگی سریع عادت کرده‌اند این ویژگی زیاد جالب نیست. پس اگر به دنبال جنب‌وجوش شهری شلوغ هستید شاید این کشور انتخاب مناسبی نباشد.

دستمزد کم

دستمزدها و درآمدها در پرتغال به‌طورکلی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و این می‌تواند برای مهاجرانی که به دنبال درآمد بالاتری برای تأمین هزینه زندگی خود هستند، چالش‌برانگیز باشد.

رانندگی بی‌کیفیت

آمار مرگ‌ومیر و تصادفات جاده‌ای در کشور پرتغال همیشه بالاست. سالانه این آمار نشان می‌دهد که عدم رانندگی درست در این کشور خطرساز است و این اتفاق به یکی از معایب کشور پرتغال تبدیل‌شده است.

مهاجرت به کشور پرتغال مزایا و معایب بسیار زیادی دارد که شمردن تک‌تک آن‌ها شاید شدنی نباشد و در اصل هر کشوری در جهان دارای ویژگی‌های مثبت و منفی نیز هست. این شما هستید که به‌عنوان مهاجر درباره کشور موردنظر خود به چه اندازه تحقیق می‌کنید. پرتغال کشوری آرام است و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه آن و دیگر ویژگی‌ها، سالیانه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند و این شما هستید که درنهایت تصمیم نهایی برای مهاجرت به این کشور را می‌گیرید.

 مهاجرت به پرتغال با علاالدین مهاجر

کلام آخر علاالدین مهاجر

مسیر انتخاب کشوری مناسب با ایدئال‌های شما شاید کمی سخت باشد و شاید شما نتوانید تمامی کارهای مهاجرتی خود را به‌تنهایی انجام دهید. علاالدین تراول در تمامی مراحل انتخاب تا اقامت دائم کشورهای جهان و کشور پرتغال، کنار شما خواهد بود تا مسیر و چشم‌انداز روشنی از آینده‌تان را متصور شوید. با ما همراه باشید.