اقامت-شنگن

با خرید ملک در کدام کشورهای اروپایی اقامت شنگن دریافت می‌کنید؟

دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک، برای بسیاری از افراد به دلیل موارد مختلفی جذاب و قابل‌توجه است. گرفتن امتیازهایی مثل آزادی سفر، اقامت بلندمدت، سرمایه‌گذاری در بازار املاک، استفاده امکانات و خدمات عمومی، امنیت و پایداری جزء جذابیت‌های این روش مهاجرت است. درواقع معمولاً افراد ثروتمند یا توان‌مندی که توانایی برآورده‌کردن هزینه‌های مالی این روش را دارند، سراغ آن می‌روند. به‌جرئت هم می‌توان گفت که یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و کم‌دردسرترین روش‌های دریافت اقامت شنگن است. همچنین، مهم است بدانید که هر کشور دارای قوانین و مقررات خاصی برای خرید ملک و دریافت اقامت است. به‌علاوه، دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک می‌تواند برای افرادی که به دنبال مزایای مالی و اقتصادی بیشتر هستند، جذاب باشد.

باتوجه‌به این ویژگی‌های قابل‌توجه، افراد زیادی به فکر استفاده از این فرصت هستند. اگر شما هم در این دسته‌بندی قرار دارید، این مطلب از علاالدین مهاجر برای شما در نظر گرفته شده است. با خواندن آنچه در ادامه به رشته تحریر درآمده می‌توانید اطلاعات مهمی درباره دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک، مزایا و امتیازهای این روش اقامتی و کشورهایی که این امکان را فراهم کرده‌اند کسب کنید. تا پایان همراه ما بمانید.

دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک

فرایند دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد، اما در کل، برای انجام مراحل آن ابتدا باید کشوری را که می‌خواهید در آن ملک خریداری و اقامت شنگن آن را دریافت کنید، انتخاب کنید. هر کشور دارای قوانین و مقررات خاصی درباره خرید ملک و دریافت اقامت است؛ بنابراین، مطالعه دقیق قوانین و شرایط مربوطه برای کشور موردنظر بسیار مهم است. در این مسیر حتی می‌توانید از مشاوران برجسته مهاجرتی علاالدین مهاجر هم کمک بگیرید.

پس از انتخاب کشور، نوبت به انتخاب ملک موردنظر برای خرید می‌رسد. در این مرحله، شما باید بازار املاک و قوانین خرید ملک در کشور موردنظر را مطالعه و ملکی را که با نیازهای و مقتضیات شما سازگار است، پیدا کنید. به یاد داشته باشید که قبل از خرید ملک، باید قوانین و شرایط خاصی را که برای دریافت اقامت شنگن از طریق خرید ملک در کشور موردنظر لازم است را به‌دقت بررسی و رعایت کنید. این شامل مقررات مالی، شرایط خرید ملک، مدارک لازم، محدودیت‌ها و زمان‌بندی مربوطه است. پس از تحقیقات و تهیه مدارک لازم، می‌توانید ملک را خریداری کنید. در این مرحله، باید ملک را ثبت کنید و فرایند خرید رسمی را به پایان برسانید. این شامل انجام معامله خرید، پرداخت هزینه‌ها، تهیه سند مالکیت و ثبت آن در سازمان‌های ذی‌ربط است.

درخواست-اقامت-شنگن

درخواست اقامت شنگن

پس از خرید ملک و ثبت آن، می‌توانید درخواست اقامت شنگن بدهید. در این مرحله، باید مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و درخواست خود را به مراجع مهاجرت یا دفتر اقامت مربوطه در کشور موردنظر ارسال کنید. معمولاً این مدارک شامل اطلاعات شخصی، مدارک هویت، مدارک مالکیت ملک، مدارک مالی و سایر مستندات مربوطه است. همچنین، ممکن است بخشی از هزینه‌های مربوط به اقامت و پرداخت مالیات نیز در این مرحله پرداخت شود.

با ارائه درخواست اقامت شنگن، به مرحله بررسی درخواست خواهید رسید. پس از ارسال درخواست، مراجع مهاجرت یا دفتر اقامت مربوطه در کشور مقصد، درخواست شما را بررسی خواهند کرد. این شامل بررسی مدارک، اعتبار و صحت اطلاعات، مالیت و تمامی شرایط موردنیاز برای اقامت شنگن است. ممکن است در این مرحله، مراجع مهاجرت یا دفتر اقامت با شما تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری را درخواست کنند. در پایان و در صورت تأیید درخواست شما و پاسخگویی به‌تمامی مقررات و شرایط، مراجع مهاجرت یا دفتر اقامت مربوطه اقامت شنگن را به شما صادر خواهند کرد. این اقامت ممکن است موقت یا دائم باشد، و مدت‌زمان آن نیز بسته به قوانین و مقررات کشور موردنظر متفاوت است.

مزایای خرید ملک و دریافت اقامت شنگن

در بخش ابتدایی مطلب اشاره‌ای کوتاه به مزایای این روش اقامتی داشتیم، بدون شک پرداختن به جزئیات و امتیازهای این روش کمک می‌کند تا با دیدی بازتر پیش بروید و سرمایه‌تان را در مسیری روشن‌تر و مطمئن‌تر صرف کنید. این امتیازها شامل موارد زیر است:

  1. آزادی سفر: با دریافت اقامت شنگن، شما می‌توانید به طور آزاد و بدون نیاز به ویزا به کشورهای عضو منطقه شنگن سفر کنید. این شامل بسیاری از کشورهای اروپایی موردعلاقه مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا است. به‌عبارت‌دیگر، با دریافت اقامت شنگن، شما می‌توانید با سفر به یک کشور، به‌صورت خودکار به سایر کشورهای منطقه شنگن نیز وارد شوید.
  2. اقامت بلندمدت: دریافت اقامت شنگن به شما اجازه می‌دهد در یکی از کشورهای منطقه شنگن برای مدت طولانی اقامت کنید. این برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت مداوم در اروپا زندگی کنند، مزیت بزرگی است. به طور معمول، اقامت شنگن ابتدا به مدت یک سال صادر می‌شود و قابل‌تمدید است.
  3. سرمایه‌گذاری در بازار املاک: خرید ملک در یکی از کشورهای منطقه شنگن می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک باشد. برخی افراد ممکن است به خرید ملک به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و پایدار در یک کشور پیشرفته علاقه‌مند باشند.
  4. امکانات و خدمات عمومی: کشورهای منطقه شنگن معروف به سیستم زندگی بالا، خدمات عمومی عالی (مانند سلامتی و آموزش) و زیرساخت‌های پیشرفته هستند؛ بنابراین، خرید ملک در یکی از این کشورها می‌تواند به شما دسترسی به این امکانات را بدهد.
  5. امنیت و پایداری: بسیاری از کشورهای منطقه شنگن به‌عنوان کشورهایی با سیستم قانونی مطمئن، امنیت بالا و پایداری اقتصادی شناخته می‌شوند؛ بنابراین، خرید ملک و دریافت اقامت در یکی از این کشورها می‌تواند از نظر امنیتی و اقتصادی قابلیت جذابیت داشته باشد.
  6. سرمایه‌گذاری و کسب درآمد: خرید ملک در یکی از کشورهای منطقه شنگن می‌تواند به شما فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک و کسب درآمد از اجاره ملک فراهم کند. این به شما اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار املاک اروپا بهره‌برداری کنید.
  7. تجارت و کسب‌وکار: با دریافت اقامت شنگن، شما می‌توانید فعالیت تجاری خود را در یکی از کشورهای منطقه شنگن راه‌اندازی کنید یا تجارت خود را گسترش دهید. این به شما دسترسی به بازارهای اروپایی را فراهم می‌کند و می‌تواند فرصت‌های تجاری جدید را برای شما به ارمغان بیاورد.

خرید-ملک-وکدریافت-اقامت-شنگن

اقامت اروپا با خرید ملک

نکته مهمی که در روش مهاجرتی خرید ملک باید به آن توجه کنید انتخاب کشور مناسب است. در نظر داشته باشید که همه کشورهای اروپایی چنین امکانی را ندارند و همچنین همه کشورهایی که این امکان را دارند نمی‌توانند به شما اقامت شنگن اعطا کنند. در نتیجه نیاز است قبل از اقدام کشور مقصد خودتان را انتخاب کنید. در کشورهای زیر می‌توانید با خرید ملک اقامت اروپا را دریافت کنید:

خرید ملک در قبرس

اشخاصی که می‌خواهند اقامت قبرس با خرید ملک را دریافت کنند، می‌توانند با ۳۰۰ هزار یورو حداکثر ۲ ملک یا یک ملک واحد مسکونی با مساحت تجاری ۱۰۰ مترمربع یا دفتر با مساحت ۲۵۰ مترمربع خریداری کنند. همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال شخص نیز می‌توانند در پرونده قرار بگیرند. همچنین افراد حقوقی و شرکت‌ها نیز می‌توانند ملک خریداری کنند، اما باید شرکت به نام شخص متقاضی یا همسرش باشد و سهام‌داران باید مالکیت کامل داشته باشند. در نظر داشته باشید که در این اقامت، شخص مجاز به کار نیست و باید هر دو سال اقامت خود را تمدید کند. به‌این‌ترتیب، برای اخذ اقامت قبرس، شخص باید یک حساب بانکی باز کند و ۳۰ هزار یورو را به مدت ۳ سال مسدود کند. همچنین باید درآمد ثابت سالیانه خود را ۳۰ هزار یورو ثابت کند و به‌ازای هر همراه ۵ هزار یورو به این مبلغ افزوده می‌شود. درصورتی‌که بتواند وابستگی پدر و مادر خود را اثبات کند، می‌تواند آن‌ها را در پرونده خرید ملک همراهی کند و باید ۸ هزار یورو مسدود شود.

خرید-ملک-در-قبرس۲۰

خرید ملک در پرتغال

افرادی که قصد مهاجرت به پرتغال را دارند و می‌خواهند ملک در پرتغال بخرند، می‌توانند با حداقل ۲۸۰ هزار یورو، ۳۵۰ هزار یورو یا ۵۰۰ هزار یورو ملک خریداری کنند. این سرمایه گذاری می‌تواند شامل املاک بازسازی شده یا خرید سهام هتل و غیره باشد. شخص سرمایه‌گذاری که با خرید ملک در پرتغال اقامت دریافت می‌کند، پس از ۵ سال می‌تواند اقامت دائم و در سال ششم پاسپورت پرتغالی را دریافت کند. با پاسپورت پرتغالی، شخص می‌تواند بدون نیاز به ویزا به کانادا و آمریکا سفر کند. در طول این مدت، شرط حضور حداقل ۷ روز در سال اجباری است و شخص می‌تواند در پرتغال کار کند و درآمد کسب کند. در صورت اثبات وابستگی، می‌توان پدر و مادر خود را نیز در پرونده اضافه کرد.

شرایط خرید ملک در اسپانیا

شخص می‌تواند با خرید ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو، اقامت در اسپانیا را دریافت کند. در ابتدا، به‌شرط حضور حداقل ۶ ماه در سال، اقامت ۱ساله دریافت می‌کند. سپس پس از ۲ بار تمدید ۲ساله، پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۱۰ سال پاسپورت اسپانیا را می‌تواند دریافت کند. درصورتی‌که شخص تمایلی به اقامت دائم نداشته باشد، می‌تواند سالیانه کمتر از ۶ ماه در اسپانیا حضور داشته باشد. علاوه بر همه این موارد، ازآنجایی‌که ارزش ملک در اسپانیا به دلیل صنعت گردشگری پویا، همواره در حال افزایش است. همچنین، شخص می‌تواند پس از خرید ملک در اسپانیا، با اجاره کوتاه‌مدت آن، درآمد ماهیانه مناسبی کسب کند.

شرایط-خرید-ملک-در-یونان

شرایط خرید ملک در یونان

حداقل مبلغ موردنیاز برای خرید ملک در یونان و اخذ اقامت، ۲۵۰ هزار یورو است. شخص می‌تواند همسر، فرزندان تا سن ۲۴ سال و همچنین پدر و مادر خود را در پرونده خرید ملک قرار دهد. این اقامت شرط حضور خاصی ندارد و تنها نیاز به حضور ۱۴ روز در سال دارد که همین موضوع یکی از مزایای مهم خرید ملک در یونان و دریافت اقامت شنگن محسوب می‌شود. یکی دیگر از مزایای این اقامت، دریافت کارت اقامت ۵ساله از ابتدا است. ملک خریداری شده در یونان می‌تواند به‌صورت تجاری یا مسکونی باشد و شخص می‌تواند آن را اجاره دهد، بااین‌حال باید مالیات مربوطه را پرداخت کند.

کلام آخر علاالدین مهاجر

اگر به فکر خرید ملک و دریافت اقامت شنگن هستید، علاالدین مهاجر همراه و هم مسیر شماست تا از اولین قدم تا رسیدن به مقصد در مسیری درست و موفق پیش بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با گفته‌ها و ناگفته‌های این روش با مشاوران برجسته و کاربلد علاالدین مهاجر ارتباط بگیرید.