قوانین کشور کانادا برای مهاجرین

کانادا به‌عنوان کشوری بسیار بزرگ شناخته می‌شود که پذیرای مهاجران از سراسر جهان است. این کشور مهاجرپذیر در لیست بهترین مقاصد برای اقامت دائم قرار دارد و مهاجرت به کانادا همیشه دغدغه اول افراد بوده است. درواقع این کشور به چند فرهنگی بودن خود بسیار افتخار می‌کند و برای حفظ این وجه در دنیا تمام تلاش خود را به کار می‌بندد. با تمام این ویژگی‌ها مسیر مهاجرت به کشور کانادا دارای سختی‌های بسیاری است که با مشورت و همراهی درست می‌توانید این مسیر را به‌راحتی طی کنید. در این مسیر می‌توانید به علاالدین تراول اعتماد کرده و به مقصد موردنظر خود برسید. مهاجران در اصل باید از قوانین و مقررات کانادایی که بر ورود و اقامت آن‌ها در این کشور حاکم است، آگاه باشند. این مقاله به بررسی قوانین کانادا برای مهاجران خواهد پرداخت و راهنمای کاملی برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا رادارند، مناسب خواهد بود.

🔺اگر تمکن مالی، سابقه کار، شرط سنی و میزان تحصیلاتتان با اکثر روش‌های مهاجرتی مطابقت ندارد، پیشنهاد ما به شما پر‌کردن فرم ارزیابی و اقدام برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا است.🔺

قوانین کشور کانادا برای مهاجرین

سیاست کلی برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تنظیم می‌شود. در اصل این ارگان مسئول اجرای سیاست‌های مهاجرتی کشور و رسیدگی به درخواست‌های مهاجرانی است که قصد ورود به خاک کانادا رادارند. دولت کانادا چندین برنامه را برای تسهیل امور مهاجرت ایجاد می‌کند و این قوانین ممکن است اصلاح و یا هرچند سال تغییر کنند. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های اقتصادی، خانوادگی، پناهندگی و اقدامات بشردوستانه می‌شود. 

برنامه‌های اقتصادی برای مهاجرت به کانادا

کانادا هرساله طیف وسیعی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی را ارائه می‌دهد که افراد متخصص، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را هدف قرار می‌دهد. این برنامه‌ها معیارهای خاصی را برای تعیین واجد شرایط بودن نامزدها مانند مهارت زبان، تجربه کاری و تحصیلات را تعیین می‌کند. (ویزای کار کانادا) نیز متقاضیان زیادی دارد که می‌توانید به‌صورت کامل درباره آن مطالعه کنید. در اصل IRCC از متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا مدارکی مبنی بر ثبات مالی، گواهی عدم سو پیشینه کیفری و معاینات پزشکی را درخواست می‌کند. همچنین فرآیندهایی مثل انتخاب سن، سازگاری و عوامل دیگر را نیز در نظر می‌گیرد. 

IRCC

برنامه‌های خانواده برای مهاجرت به کانادا

کانادا بر اساس سیاست مهاجرتی خود چندین برنامه حمایت از خانواده را ارائه می‌دهد که شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی کشور کانادا را در برمی‌گیرد تا همسر، شریک زندگی، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و فرزندان تحت تکلف و سایر بستگان واجد شرایط را حمایت مالی کنند. در اصل سازمان مهاجرتی کانادا الزامات و شرایط متعددی را برای فرد مهاجر و شخص همراه اعمال می‌کند. 

برنامه‌های پناهندگی و اقدامات بشردوستانه برای مهاجرت به کانادا

کانادا همچنین از پناهندگان و افرادی که نیاز به حمایت دارند تحت برنامه پناهندگی و اسکان بشردوستانه خود استقبال می‌کند. دولت از نزدیک با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سایر شرکا برای شناسایی و اولویت‌بندی پناهندگان برای اسکان در کانادا، همکاری می‌کنند. IRCC برنامه‌های متعددی مانند آموزش زبان، کمک در جستجوی کار مناسب و حمایت از پناه‌جویان را در نظر می‌گیرد. 

قوانین مهاجرت به کشور کانادا

بعد از اطلاع دقیق از برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا بهتر است به سراغ قوانینی که برای مهاجران وجود دارد، برویم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

شرایط ورود به کشور کانادا

برای ورود به کانادا، اتباع خارجی باید شرایط ورود خاصی داشته باشند که توسط قانون مهاجرت کانادا تعیین می‌شود. دولت کانادا از مهاجران می‌خواهد که قبل از سفر به کانادا، ویزای اقامت موقت یا مجوز سفر الکترونیکی (Eta) دریافت کنند. شما باید طبق برنامه‌هایی که در مطلب قبلی ذکر شد، الزاماتی مانند استانداردهای بهداشتی، داشتن تمکن مالی کافی و غیره را داشته باشید. 

پذیرش و پایبند بودن به شرایط مهاجرتی

مهاجرانی که قصد اقامت در کشور کانادا رادارند باید طبق شرایط موجود این کشور رفتار کنند و بسته به وضعیت مهاجرت خود مانند اقامت دائم، کارگر موقت، دانشجو یا توریست بودن رفتار کنند. هر ویزایی که داشته باشید شرایط و محدودیت‌های خاصی مانند مدت اقامت، حق کار یا تحصیل و غیره رادارید که در صورت عدم تعهد به شرایط موجود، این امکان وجود دارد تا شما به‌صورت دائمی از حضور در کشور کانادا منع شوید. 

شرایط شهروندی در کشور کانادا

مهاجرانی که می‌خواهند شهروند کانادا شوند باید شرایط شهروندی این کشور را نیز دارا باشند. برای درخواست شهروندی کانادا، شخص متقاضی باید حداقل سه سال به‌عنوان مقیم دائم کانادا در این کشور زندگی کرده باشد، به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد و از تمامی برنامه‌ها و قوانین مهاجرتی کشور کانادا مطلع باشد. شما پس از اعطای شهروندی از حقوق و امتیازات مشابه با شهروندان متولد کانادا به‌صورت یکسان برخوردار خواهید شد و حق رأی و حتی نامزدی برای موقعیت‌های دولتی را نیز خواهید داشت. 

 شرایط شهروندی در کشور کانادا

فرآیند کلی مهاجرت به کشور کانادا به چه شکل است؟

فرآیند مهاجرت به کانادا را می‌توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد که شامل پیش ورود، ورود و پس ورود می‌شوند. 

  • قبل از ورود به خاک کانادا: متقاضی در این مرحله باید درخواست ویزا بدهد که شامل اجازه کار، اقامت دائم، دانشجویی و غیره می‌شود که باید آن‌ها را تکمیل و ارسال کند. فرآیند درخواست شامل ارسال مدارکی مانند مدارک تحصیلی، نتایج مهارت زبان و تجربه کاری است. 
  • ورود به خاک کانادا: هنگامی‌که متقاضی به‌عنوان اقامت موقت یا دائم به خاک کانادا می‌رسد توسط دولت کانادا ارزیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که معیارهای واجد شرایط برای نوع اقامت درخواستی خود هست یا نه و پس‌ازآن به مراحل بعدی ارجاع داده می‌شود. 
  • پس از ورود به خاک کانادا: متقاضیان پس از ورود به کانادا باید شرایط خاصی مانند هزینه‌های پیش رو که به عهده شخص مهاجر هست را تأمین کند و این قسمت نیز در همان بحث تمکن مالی خیلی پیش‌تر موردبررسی قرار خواهد گرفت پس در این مرحله شما قطعاً توانایی مالی خود را اثبات کرده‌اید. 

نکته‌ای که در مهاجرت به کانادا علاوه بر اخذ ویزا وجود دارد، برنامه‌های مهاجرتی است که برای مهاجران به کانادا قابل‌اجرا هستند که شامل (برنامه اکسپرس اینتری کانادا)، برنامه‌های نامزد استانی PNPs، حمایت از خانواده و پناهندگی و اسکان بشردوستانه می‌شوند. 

به‌طورکلی و در بحث پایانی باید این‌طور نتیجه گرفت که درک و پایبند بودن به قوانین مهاجرت کانادا از سوی متقاضیان برای موفقیت درروند مهاجرتی آن‌ها بسیار اهمیت دارد. قوانین و سیاست‌های ذکرشده چارچوبی قدرتمند برای نحوه مهاجرت به کانادا را ارائه می‌دهند که در اصل بر اساس تأمین نیازهای تمامی افراد پی‌ریزی شده‌اند به همین دلیل کشور کانادا مقصدی پرطرفدار برای کسانی است که به هر دلیلی خواستار مهاجرت هستند. 

 فرآیند کلی مهاجرت به کانادا

کلام آخر علاالدین مهاجر

در آخر بهتر است بگوییم که کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های مهاجرتی در جهان است که هدف این کشور در اصل ترویج اهمیت مهاجرت در عین حفظ امنیت عمومی و امنیت ملی است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید می‌توانید با مشاوره کارشناسان مجرب علاالدین مهاجر برای مهاجرت کاری به کانادا، خرید بیزینس در کانادا، انتقال درون شرکتی و سایر روش‌های مهاجرتی به این کشور و سایر کشورهای پیشرفته جهان اقدام نمائید. شما می‌توانید از طریق شماره تماس 02174495 با ما در ارتباط باشید یا فرم درخواست مشاوره را در وب‌سایت علاالدین مهاجر تکمیل نمائید. 

مقالات مرتبط: