دلایل ریجکت ویزای کانادا و اعتراض به ریجکتی ویزا

رد شدن درخواست ویزای کانادا یا ریجکت شدن ویزا، یک چالش مهم در مسیر مهاجرت به کانادا است. فرض کنید پس از ماه‌ها تحقیقات دقیق و اشتیاق و تلاش فراوان برای به دست آوردن ویزای ورود به سرزمین رویایی‌تان، ناگهان با مسئله رد شدن ویزا مواجه شوید. چه دلایلی سبب می‌شود که بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا به ریجکتی برمی‌خورند؟ چه اقداماتی می‌توان برای جلوگیری از رد شدن ویزای کانادا انجام داد؟ یا اینکه پس از ریجکت شدن ویزای کانادا چه کار باید کرد؟ باید بدانید عوامل مختلفی می‌تواند منجر به این اتفاق ناخوشایند گردد که ما در این مقاله از علاالدین مهاجر، به بررسی عمیق تمامی این سوالات خواهیم پرداخت. انواع دلایل ریجکت ویزای توریستی و ویزای تحصیلی کانادا را برای شما شرح داده و نکاتی درباره اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا برای ایرانیان را برایتان بیان خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید تا در دنیای جذاب و چالش‌انگیز مهاجرت به کانادا، رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

ریجکتی ویزای کانادا

مهم‌ترین دلایل ریجکت انواع ویزای کانادا

به طور کلی دریافت هر نوع ویزای کانادا از جمله ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری کانادا و غیره به انگیزه متقاضی از سفر به کانادا و بازگشت وی پس از اتمام مهلت ویزا بستگی دارد. چنان‌چه افسر مهاجرت فاکتورهای تاثیرگذار بر این موارد را بررسی کرده و تردیدی در آن‌ها احساس کند، ویزای شما را رد خواهد کرد. برخی از این فاکتورهای تاثیرگذار عبارتند از:

  • پیوندهای خانوادگی در کشور مبدا
  • توانایی مالی و دارایی‌ها در مبدا
  • میزان شفافیت دلایل سفر
  • سابقه کیفری و پزشکی تاثیرگذار بر امنیت و سلامت عمومی کانادا
  • سابقه سفر
  • وضعیت شغلی در کشور مبدا
  • وضعیت اقامت در کشور مبدا
  • هر نوع نشانه‌ای از عدم بازگشت متقاضی به مبدا پس از مهلت ویزا

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی 5 ساله کانادا نیز شهرت دارد، یکی از پرتقاضاترین ویزاهای این کشور به شمار می‌رود که در میان ایرانیان نیز طرفداران بسیاری دارد. سفر به کانادا با داشتن دعوتنامه از متداول‌ترین نوع این سفر است. از آن‌جایی که این نوع ویزا به صورت موقت صادر می‌شود و اهداف آن گردشگری و لذت از دیدنی‌های کانادا همچنین بازدید از خانواده و دوستان در این کشور هستند، لذا مواردی که این اهداف و مهلت ویزا را تحت تاثیر قرار دهند، می‌توانند موجب رد شدن ویزا شوند. در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • نداشتن سابقه سفر یا تراول هیستوری خوب به ویژه سفر به کشورهای شنگن
  • قانع کننده نبودن اهداف شما برای بازدید از کانادا
  • نداشتن وضعیت شغلی پایدار و مناسب در کشور مبدا
  • عدم اثبات توانایی مالی متقاضی و کافی نبودن مدارک مالی و دارایی‌های وی در مبدا
  • نداشتن وابستگی‌های خانوادگی قوی در مبدا و داشتن پیوندهای خویشاوندی زیاد در کانادا
  • نقض معیارهای ویزا توسط تاریخ سفر یا مدت اقامت در کانادا
  • داشتن سابقه کیفری یا شرایط پزشکی خاص که تهدیدی برای امنیت یا سلامت عمومی کانادا تلقی شود
  • ارائه ندادن مدارک مالی شخص دعوت‌کننده یا کافی نبودن درآمد و تمکن مالی وی
  • عدم صداقت و ارائه اطلاعات غلط

برای جلوگیری از ریجکت ویزای توریستی کانادا، مهم است که اطلاعات و مدارک خود را به طور دقیق و کامل ارائه دهید، مشکلات پزشکی یا امنیتی را حل کنید و تمهیدات لازم را انجام دهید تا از نقص‌ها و مشکلات جلوگیری کنید. علاالدین مهاجر می‌تواند در فراهم آوردن مدارک لازم، آسوده گذر کردن از این مرحله و دریافت آسان ویزای کانادا، همراهی مطمئن در کنار شما باشد.

دلایل ریجکتی ویزا کانادا

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه به برخی از دلایل شایع ریجکت ویزای تحصیلی کانادا اشاره می‌کنیم:

  • مشکلات مالی: عدم توانایی در ارائه اطلاعات و مدارک مالی کافی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا به ویژه برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی ندارند، از مهم‌ترین عوامل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا است. شما با مدارک مالی قوی و مانده حساب بالا می‌توانید آفیسر را قانع کنید که بودجه کافی برای ادامه تحصیل در کانادا را داشته و قصد اقامت بلند مدت در این کشور را ندارید.
  • عدم تعهد به بازگشت: افراد باید تعهد کنند که پس از پایان تحصیل به کشور مبدأ بازگشت خواهند کرد. عدم تعهد به بازگشت و ناتوانی در قانع کردن آفیسر در خروج از کانادا پس از تحصیل، ممکن است به عنوان عدم تمایل به تحصیل و پایان دوره تحصیلی در کانادا تلقی شود و ویزای تحصیلی رد شود.
  • نواقص مدارک تحصیلی: شما باید تمام مدارک مرتبط با تحصیل خود را به طور کامل ارائه دهید و هیچ نقصی در پرونده خود نداشته باشید.
  • ارائه ندادن برنامه تحصیلی مناسب: برنامه تحصیلی به عنوان یک مدرک مکمل در کنار دیگر مدارک به افسر مهاجرتی ارائه می‌شود که برنامه‌ریزی و مسیر تحصیلی درخواست‌کننده را مشخص می‌کند. ارائه این مدرک می‌تواند سبب شفافیت اهداف تحصیلی و حرفه‌ای متقاضی گردد و آفیسر را برای جدیت متقاضی در تحصیل و پیشرفت مطمئن کند. از این رو ارائه ندادن یک برنامه تحصیلی مناسب می‌تواند سبب رد شدن ویزای تحصیلی شود.
  • عدم صداقت: ارائه مدارک تحصیلی نادرست یا اطلاعات غیرصحیح می‌تواند به ریجکت ویزای تحصیلی منجر شود. افراد باید مدارک تحصیلی اصلی و تایید شده را ارائه دهند و در تمام موارد صداقت را رعایت کنند.
  • ضعیف بودن پیوند خانوادگی در کشور مبدا: پیوندهای خانوادگی تاثیر مستقیم بر دریافت ویزا دارند. زمانی که شما برای دریافت ویزای موقت همچون ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، باید نشان دهید که وابستگی خانوادگی قوی در کشور مبدا دارید که خود می‌تواند عاملی برای بازگشت شما به کشورتان باشد. اگر نتوانید این موضوع را ثابت کنید ممکن است با ریجکتی ویزا مواجه شوید.

دلایل ریجکت ویزای همراه در مهاجرت تحصیلی کانادا

چنان‌چه یک نفر قصد تحصیل در کانادا را دارد و چه به عنوان دانش‌آموز و چه دانشجو می‌خواهد به این کشور سفر کند، می‌تواند همراهی نیز در این سفر داشته باشد. برای مثال همسر متقاضی یا فرزندان وی می‌توانند درخواست ویزای همراه نمایند. ویزای همراه ممکن است اجازه کار در کانادا نیز داشته باشد، در واقع به صورت Open Work Permit صادر شود. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند منجر به ریجکت شدن ویزای فرد همراه شود، شک و تردید آفیسر در بازگشت دانشجو و همراهان پس از اتمام تحصیل به کشور مبدا است. از این رو باید تمام مدارک به طور کامل و در نهایت صداقت ارائه شوند و هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای را برای آفیسر ایجاد نکنند.

اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا فرصتی است که به درخواست‌کنندگان اعطا می‌شود تا در صورت عدم توافق با تصمیم اولیه مقامات مهاجرتی یا نقص‌هایی در مدارک یا اطلاعات ارائه شده، اعتراض کنند. این اعتراض به صورت ارسال نامه‌ای فنی به مقامات مهاجرتی انجام می‌شود و درخواست بازنگری مجدد در پرونده را دارد. اما لازم است بدانید که طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های دولت کانادا، اعتراض به ریجکتی برای ایرانیان دیگر امکان‌پذیر نیست و بر اساس نامه‌های متقاضیان ایرانی برای اعتراض یه رد شدن ویزا، علل ریجکت ارزیابی نخواهند شد. در نتیجه باید پس از تکمیل مدارک و رفع نواقص و دلایل ریجکتی، مجدد برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند.

اقدام مجدد برای درخواست ویزای کانادا شامل پرداخت هزینه ارزی درخواست ویزای کانادا و سپس ارسال مدارک کامل است، و دیگر هزینه انگشت‌نگاری را شامل نمی‌شود. زیرا شما یک بار مراحل بیومتریک را گذارنده‌اید و 85 دلار هزینه انگشت‌نگاری را پرداخت کرده‌اید، دیگر تا 10 سال نیازی به انگشت‌نگاری نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از اتفاق ناگوار ریجکت شدن ویزا و هزینه‌های اضافی آن یا پس از رد شدن ویزا و اقدام مجدد برای درخواست آن، حتما با کارشناسان علاالدین مهاجر مشورت نمائید و از صحت و کامل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید تا ریسک ریجکت شدن ویزا را به میزان زیادی کاهش دهید.

اعتراض به ریجکتی ویزا

اطلاع از دلایل ریجکتی ویزا با GCMS

GCMS یا Global Case Management System همان نت کامل آفیسر پرونده است که به رفع ریجکتی و درخواست دوباره ویزای کانادا پس از رد شدن، کمک فراوانی می‌کند. در صورتی که فرد متقاضی علت نوشته شده در نامه متداول ریجکتی ویزا را درک نکند یا نقص مورد نظر آفیسر پرونده برایش گنگ و مبهم باشد، با درخواست این نت می‌تواند نسبت به دریافت نظر کامل آفیسر و بررسی درخواست اقدام نماید. دریافت GCMS معمولا بین 2 الی 3 هفته و نهایتا تا 40 روز کاری انجام می‌شود و فرد باید پس از دریافت آن در اسرع وقت برای تکمیل نواقص طبق توضیحات آفیسر اقدام نماید. زیرا مدارک مالی تنها تا 2 ماه و سایر مدارک ترجمه شده تنها تا 6 ماه اعتبار دارند و پس از این مدت متقاضی باید برای آماده‌سازی مجدد مدارک اقدام کند.

دریافت ویزای کانادا با علاالدین مهاجر

کانادا سرزمین فرصت‌های بی‌شمار است که مهاجران را از گوشه‌و‌کنار جهان به خود جذب می‌کند. با این حال، مهاجرت به این کشور زیبا با چالش‌هایی نیز همراه است و یکی از ناامیدکننده‌ترین آنها رد شدن درخواست ویزای شما است. پس برای آن‌که در این مسیر با گام‌های استوار قدم بردارید و از ریسک ریجکت شدن ویزایتان به میزان زیادی جلوگیری کنید، امور ویزا و مهاجرت خود را به کارشناسان مجرب علاالدین مهاجر بسپارید. از طریق شماره تماس 02174495 با ما در ارتباط باشید یا درباره انواع ویزای کانادا همچون خرید بیزینس در کانادا، ویزای کاری، ویزای توریستی با داشتن دعوتنامه، انتقال درون شرکتی کانادا و غیره در وب‌سایت علاالدین مهاجر مطالعه بفرمایید. همچنین می‌توانید درباره مهاجرت به کشورهای مختلف جهان با کارشناسان مها مشورت نمائید.