چگونه اقامت دائم انگلیس بگیریم؟

انگلستان نه تنها برای ایرانیان بلکه برای بسیاری از مردم جهان همیشه کشوری جذاب و دوست‌داشتنی به شمار آمده و تصور زندگی در این کشور و پایتخت دلفریبش و جاذبه‌های توریستی و گردشگری انگلستان ناخودآگاه لبخندی بر لبانمان می‌نشاند. این کشور زیبا با تاریخچه‌ای بسیار غنی، فرهنگ و هنر متنوع، شهرهای پر جنب‌و‌جوش، سطح بالای زندگی، خدمات بهداشت و درمان عالی، آموزش با کیفیت، فرصت‌های شغلی بسیار خوب و سایر ویژگی‌های وسوسه‌کننده، یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت به شمار می‌رود. چنان‌چه قصد مهاجرت به انگلستان و دریافت اقامت این کشور باشکوه را دارید، مشاوران برتر موسسه مهاجرتی علاالدین مهاجر با بررسی شرایط و مدارک شما و روش‌های اقامتی به روز و مناسب برای ایرانیان، بهترین مسیر را به شما پیشنهاد خواهند داد. در ادامه این مقاله از وبلاگ علاالدین مهاجر سعی بر آن شده است تا اطلاعات مفیدی را در خصوص دریافت اقامت و تابعیت انگلستان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید. 

اقامت دائم انگلستان

انواع روش‌های مهاجرت به انگلیس 

روش‌های گوناگونی برای دریافت ویزای انگلستان وجود دارد که هر کدام شرایط و مقررات خاص خود را دارند و همه آن‌ها ممکن است به دریافت اقامت دائم این کشور ختم نشوند. همانند ویزای توریستی انگلستان که معمولا با اعتبارهای 2 ساله، 5 ساله یا ویزای توریستی بلندمدت 10 ساله صادر می‌شود. این نوع ویزا همان‌طور که از نامش پیداست جهت بازدید از این کشور و به قصد تفریح یا دیدار با خانواده اعطا می‌شود و فرد دارنده ویزای توریستی انگلیس، امکان تغییر نوع ویزا یا کار و تحصیل در زمان حضورش در این کشور را نخواهد داشت. اما اگر بخواهیم به روش‌هایی اشاره کنیم که امکان دریافت اقامت انگلستان در آن‌ها قوی‌تر است می‌توانیم روش‌های شغلی، تحصیلی و سرمایه‌گذاری را نام ببریم که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. 

دریافت اقامت انگلستان از طریق کار 

در حال حاضر یکی از مطمئن‌ترین راه‌های دریافت کارت اقامت انگلستان، مهاجرت به این کشور از طریق شغلی است. ویزای کاری انگلستان شامل دو دسته ویزای طولانی‌مدت و ویزای کوتاه‌مدت می‌شود. ویزاهای کوتاه‌مدت برای انجام کارهای خاص، کارهای فصلی و غیره با اعتبار کوتاهی صادر می‌شوند همچنین در زمان اتمام اعتبار آن مجبور به ترک خاک این کشور هستید اما ویزاهای بلند مدت انگلستان قابل تمدید هستند و ممکن است تا 5 سال اعتبار داشته باشند. ویزای Skilled Worker یکی از مهم‌ترین انواع ویزاهای بلند مدت کاری است که از روش‌های کارآمد مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. این نوع ویزا با توجه به شرایط کاری می‌تواند با اعتبارهای مختلفی تا نهایتا 5 ساله صادر شود و شخص دارنده این نوع ویزا در صورت تمایل به ادامه زندگی در این کشور، باید پس از اتمام اعتبار آن اقدام به تمدید ویزای کاری خود نماید. همچنین فرد می‌تواند پس از گذشت 5 سال از کار و زندگی در این کشور، برای اقامت دائم انگلستان درخواست دهد. 

شرایط دریافت ویزای کاری انگلستان (Skilled Worker)

برنامه ویزای نیروی کار ماهر انگلستان یا Skilled Worker جایگزین ویزای کاری Tier 2 شده است و مناسب افرادی است که با تخصص و مهارت کافی قصد کار در این کشور را دارند. مهم‌ترین شرایط دریافت این نوع ویزا عبارتند از:

• تخصص و مهارت در مشاغل مورد نیاز انگلستان
• داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای انگلیسی
• دانش زبان کافی با ارائه مدرک زبان
• تمکن مالی مناسب

چناچه قصد دریافت جاب آفر انگلستان را دارید، علاالدین مهاجر با ثبت رزومه شما در سیستم ATS یا Application Tracking System و با استفاده از شبکه معتبر و معتمد خود، به جستجوی شغل مناسب برای شما می‌پردازد. لازم به ذکر است که ارائه خدمات جاب آفر انگلستان از سوی علاالدین مهاجر در حال حاضر تنها برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان در رشته‌های پزشکی و مهندسی انجام می‌پذیرد. 

ویزای اسکیل ورکر انگلیس

دریافت اقامت انگلستان به روش تحصیلی 

اقامت در انگلستان به روش تحصیلی نوعی اقامت موقت محسوب می‌شود و این روش به خودی خود منجر به دریافت اقامت دائم انگلستان نمی‌شود، اما می‌تواند مسیر رسیدن به اقامت دائم این کشور را برای شما تسهیل نماید. به این صورت که شما با اتمام تحصیل در انگلستان با تغییر نوع ویزای خود مانند کار در این کشور و دریافت ویزای کاری، می‌توانید به دریافت اقامت دائم انگلستان نزدیک شوید. چنان‌چه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیلات خود را گذرانده باشید، مدت زمان 2 سال و در صورتی که در مقطع دکتری تحصیلات خود را در دانشگاه‌های انگلستان به پایان رسانده باشید، به مدت 3 سال اجازه حضور در خاک این کشور و جستجوی کار را خواهید داشت. پس از یافتن شغل مناسب و دریافت ویزای کاری انگلستان، می‌توانید با تجربه کاری کافی برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمائید. 

انواع ویزای تحصیلی انگلستان و شرایط آن 

تحصیل در انگلستان در حالت کلی به دو نوع ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می‌شود. ویزای دانش‌آموزی مختص دانش‌آموزان با سن کمتر از 17 سال است که قصد تحصیل در مدارس با کیفیت انگلیس را دارند و این نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد. ویزای دانشجویی نیز مخصوص دانشجویان با سن بیشتر از 17 سال است که می‌خواهند مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه‌های انگلستان سپری کنند. از شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان می‌توان به ارائه مدرک زبان و نداشتن گپ تحصیلی اشاره کرد. داشتن تمکن مالی کافی نیز یکی از شرایط لازم برای دریافت هر دو نوع ویزای تحصیلی به شمار می‌رود. 

اگر علاقه‌مند به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان در هر کدام از مقاطع تحصیلی هستید، دریافت مشاوره مهاجرتی از متخصصان ما در علاالدین مهاجر را از دست ندهید. این مجموعه مفتخر است که با دریافت پذیرش تحصیلی از مقطع دبستان تا دکتری شما را به رویاهایتان برساند و آینده‌ای درخشان را برایتان رقم بزند. 

دریافت اقامت انگلستان به روش سرمایه‌گذاری 

سودآور بودن سرمایه‌گذاری در انگلستان و سیاست جذب سرمایه‌گذاران خارجی از سوی دولت این کشور، سبب شده است که بسیاری از افراد این روش را برای مهاجرت به انگلستان برگزینند. ثبت شرکت در انگلستان، ویزای استارت آپ، ویزای نوآفرینی و غیره چند مورد از موارد سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌روند که میزان سرمایه‌های آن‌ها کاملا متفاوت هستند. تا چندی پیش روش ثبت شرکت در انگلیس به یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلستان تبدیل شده بود اما متاسفانه در حال حاضر در سال 2023 این قانون از سوی دولت بریتانیا لغو شده است و مهاجرت به این روش برای ایرانیان با محدودیت‌ها و موانعی همراه شده است. 

سرمایه‌گذاری در انگلستان

خدمات علاالدین مهاجر برای مهاجرت به انگلستان 

مهاجرت صحیح و اصولی همانند گنجینه‌ای پر از جواهر است که درخشندگی‌اش، بر زندگی شما می‌تابد و آینده روشنی را برای شما رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اقدام برای مهاجرت بدانید که کدام شهرهای انگلستان برای زندگی مناسب تر هستند؟ البته لازم به ذکر است که نقش مشاوره و برخورداری از راهنمایی متخصصان مجرب در این مسیر می‌تواند همچون شاه کلیدی برای این گنجینه جادویی عمل کند. علاالدین مهاجر با ارائه انواع خدمات، قدم به قدم از صفر تا 100 مراحل مهاجرتی در کنار شما خواهد بود. این شرکت با دریافت انواع ویزای توریستی بلندمدت انگلستان، ویزای تحصیلی و جاب آفر انگلستان شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور رویایی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین با ارائه انواع خدمات مهاجرتی مانند خرید ملک در ترکیه و قبرس، خدمات گلدن ویزای اسپانیا، خرید بیزینس در کانادا، جاب آفر آلمان، جاب آفر کانادا و سایر روش‌های مهاجرتی، با توجه به بودجه و شرایط شما، امکان ادامه زندگی در بهترین کشورهای جهان را برایتان فراهم می‌کند. کافیست برای دریافت مشاوره مهاجرتی به وب‌سایت علاالدین مهاجر مراجعه کرده یا با شماره 02174495 تماس بگیرید و با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.