5 مورد ضروری برای زندگی در فرانسه که حتما باید بدانید!

زندگی در فرانسه می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت باشد. این کشور که به تاریخ باشکوه، فرهنگ متنوع، طبیعت زیبا، هنر و معماری برجسته، غذاهای لذیذ و سبک زندگی شاداب خود شهرت دارد، مقصدی رویایی برای بسیاری از افراد در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید و می‌خواهید به این کشور بی‌نظیر نقل مکان کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از آغاز سفر خود، با اصول زندگی در این کشور آشنا شوید. در این مقاله از وبلاگ علاالدین مهاجر پنج نکته ضروری درباره زندگی در فرانسه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا سکونت‌تان را در این کشور لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

مهاجرت به فرانسه و زندگی در این کشور

مهارت در زبان فرانسه

زبان فرانسه بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و جامعه فرانسه است. فرانسوی‌ها علاقه بسیاری به زبان خودشان دارند، آن‌ها زبان فرانسوی را با افتخار حفظ کرده و به آن احترام می‌گذارند. ممکن است تسلط به زبان فرانسه قبل از مهاجرت به این کشور در برخی روش‌ها مانند دریافت کارت اقامت از طریق تمکن مالی فرانسه الزامی نباشد، اما داشتن درک اولیه از این زبان تجربه شما را بسیار افزایش می‌دهد. مهارت در زبان فرانسه برای ارتباط موثر با جامعه و کسب شغل مناسب در این کشور ضروری است. همچنین یادگیری برخی از عبارات کلیدی به شما کمک می‌کند تا در تعاملات روزانه، مانند سفارش غذا در رستوران یا انواع درخواست‌ها موفق‌تر عمل کنید و با مشکل مواجه نشوید. علاوه‌بر این، شرکت در کلاس‌های زبان رسمی یا شرکت در برنامه‌های تبادل زبان می‌تواند روند یادگیری زبان شما را تسریع کند و ادغام با جامعه محلی را تسهیل بخشد.

درک آداب فرهنگی فرانسه

فرهنگ فرانسه مجموعه‌ای از آداب و رسوم و سنت‌های خاص خود را دارد که ممکن است با آنچه شما به آن عادت دارید متفاوت باشد. درک و احترام به این هنجارهای فرهنگی به شما کمک می‌کند تا به راحتی همرنگ جامعه فرانسه شوید. به عنوان مثال، احوالپرسی از طریق دست دادن برای مردان یا "la bise" (بوسه بر روی هر گونه) برای زنان در هنگام ملاقات با دوستان یا آشنایان مرسوم است. وقت‌شناسی در فرانسه بسیار ارزشمند است، بنابراین رسیدن به موقع برای تعاملات اجتماعی یا جلسات کاری ضروری است. علاوه‌بر این، برخورد رسمی‌تر در محیط‌های حرفه‌ای، نشان دهنده احترام به سلسله مراتب خواهد بود. پیشنهاد می‌شود اگر به یک مهمانی شام دعوت شدید، سعی کنید یک هدیه هرچند کوچک مانند گل یا شکلات برای میزبان تهیه کنید.

آشنایی با سیستم بهداشت و درمان فرانسه

فرانسه دارای یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان است که به نام "La Sécurité Sociale" شناخته می‌شود. اگر قرار است به عنوان یک مهاجر در فرانسه زندگی کنید، بسیار مهم است که بدانید این سیستم چگونه کار می‌کند و اطمینان حاصل کنید که پوشش بهداشتی مناسبی دارید. اگر در فرانسه شاغل یا خوداشتغال هستید، بیمه تامین اجتماعی از طریق کسر حقوق یا پرداخت مالیات بر درآمد خواهید داشت که به شما حق دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی از جمله پزشکان، بیمارستان‌ها و متخصصان را می‌دهد. علاوه بر این، توصیه می‌شود برای پوشش هر‌گونه موارد بهداشتی که ممکن است سیستم دولتی آن را شامل نشود، برای دریافت بیمه درمانی تکمیلی خصوصی اقدام نمائید.

سیستم بهداشت و درمان فرانسه

رویه‌های اداری در فرانسه

فرانسه به دلیل فرآیندهای بوروکراتیک یا دیوان‌سالاری خود شهرت دارد، بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد رویه‌های اداری ضروری است. پس از ورود، اگر قصد دارید بیش از 90 روز بمانید، باید ویزای طولانی مدت یا اجازه اقامت دریافت کنید. با مدارک لازم برای این برنامه‌ها آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که مدارک شما به‌روز و در‌ دسترس هستند. علاوه بر این، ثبت‌نام در مقامات محلی (mairie) طی سه ماه پس از ورود الزامی است. این فرآیند شامل ارائه مدرک نشانی، مدارک شناسایی و تکمیل فرم‌های مختلف است. اطلاعات کافی از این الزامات اداری پیش از مهاجرتتان، باعث صرفه‌جویی در وقت و پیشگیری از ناامیدی‌های احتمالی می‌شود.

تعادل کار و زندگی

فرانسه به دلیل تاکید بر تعادل بین کار و زندگی و کیفیت زندگی شناخته شده است. هفته کاری استاندارد در این کشور 35 ساعت است و حق مرخصی سالانه و تعطیلات رسمی متعدد را نیز شامل می‌شود. سازگاری با این طرز فکر فرهنگی با استقبال از اوقات فراغت و استفاده حداکثری از محیط اطراف بسیار مهم است. جامعه فرانسه ارزش بسیاری برای اختصاص دادن زمان به خانواده قائل هستند، آن‌ها ترجیح می‌دهند وعده‌های غذایی طولانی را در کنار عزیزانشان میل کنند و از سرگرمی‌ها و فعالیت‌های خارج از منزل لذت ببرند. پذیرش این سبک زندگی نه تنها تجربه مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا به خوبی با جامعه محلی ادغام شوید.

سایر نکات زندگی در فرانسه

همان‌طور که گفته شد برای زندگی در فرانسه نیاز دارید با زبان این کشور آشنا باشید و از آداب و فرهنگ مردم آن بیشتر بدانید، بیمه درمانی مناسبی تهیه کنید تا بتوانید بهره کافی از سیستم مراقبت بهداشتی باکیفیت این کشور ببرید، درباره الزامات اداری پیش از مهاجرتتان به خوبی اطلاعات کسب کنید و از تعادل کافی میان کار و زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرید. انتخاب محل اقامت در کشور فرانسه مطابق با شرایط و علایق‌تان، یافتن شغل مناسب و تامین مالی، نحوه پذیرش در دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی، همچنین آگاهی از قوانین کار، حقوق مهاجرین، حقوق مسکن و مالکیت برخی دیگر از نکاتی هستند که برای زندگی در فرانسه باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

زندگی در فرانسه

کلام پایانی علاالدین مهاجر

مهاجرت به فرانسه می تواند یک تجربه عالی و پر از ماجراها و فرصت‌های جدید باشد. با درک جنبه‌های اساسی زندگی در این کشور شما بهتر می‌توانید جذابیت منحصر‌به‌فرد فرانسه را در آغوش بگیرید، فرآیندهای مهاجرت خود را پشت سر بگذارید و برای زندگی شاد و لذت بردن از فرهنگ و تاریخ غنی این کشور زیبا آماده شوید. علاالدین مهاجر با کارشناسان مجرب و متخصص از اولین قدم تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهد بود، کافیست با شماره 02174495 تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان مجرب و متخصص ما دریافت نمائید. همچنین می‌توانید سایر مطالب مفید در خصوص مهاجرت به کانادا، مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به انگلستان و سایر کشورهای جهان را در وب‌سایت علاالدین مهاجر مطالعه بفرمایید.