نکاتی جالب و عجیب درباره کشور اسپانیا

اسپانیا، کشوری است که همواره توجه و تعجب ما را به خود جلب می‌کند. این کشور با فرهنگ‌های گوناگون، تاریخ بلند و زیبا، مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و غذاهای لذیذ، قرن‌ها قلب مسافران را مجذوب خود کرده است. اسپانیا فراتر از جاذبه‌های مشهورش، گنجینه‌ای از حقایق شگفت‌انگیز و عجیب را در خود پنهان کرده که به جذابیت آن می‌افزاید. در این مطلب از وبلاگ علاالدین مهاجر به برخی از جنبه‌های جذاب و عجیب اسپانیا می‌پردازیم که بدون شک تعجب و کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد و چنان‌چه قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، این مطلب می‌تواند دروازه‌ای از فرهنگ و قوانین این کشور را به روی شما بگشاید. برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا، بهترین شهر‌های اسپانیا برای مهاجرت را نیز مطالعه کنید.

زبان اسپانیایی؛ دومین زبان رایج دنیا

اسپانیایی نه تنها زبان رسمی در اسپانیا است، بلکه پس از چینی ماندارین، دومین زبان رایج در سراسر جهان است. اسپانیایی با بیش از 460 میلیون زبان مادری در سراسر قاره‌های مختلف، به عنوان دروازه‌ای برای ارتباط با فرهنگ‌های مختلف در جهان عمل می‌کند.

فرهنگ سیستا در اسپانیا

یکی از جنبه‌های خاص فرهنگ اسپانیایی سنت سیستا است. اسپانیایی‌ها برای استراحت یا چرت زدن در ظهر استراحت می‌کنند که معمولاً از ساعت 2 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر طول می‌کشد. این عمل از آب و هوای گرم این کشور سرچشمه می‌گیرد و به مردم اجازه می‌دهد در ساعات اوج مصرف از گرمای سوزان فرار کنند. در حالی که امروزه در مناطق شهری رایج نیست، بسیاری از شهرهای کوچک هنوز این سنت گرامی را رعایت می‌کنند.

مبارزه عجیب با گوجه فرنگی (جشنواره La Tomatina)

هر سال در آخرین چهارشنبه ماه اوت، شهر بونوئل در نزدیکی والنسیا طی جشنواره‌ای به نام La Tomatina به میدان نبرد گوجه فرنگی تبدیل می‌شود. هزاران نفر از شرکت‌کنندگان گرد هم می‌آیند تا در یک مبارزه گوجه فرنگی شرکت کنند که در آن بیش از 100 تن گوجه فرنگی رسیده تنها برای لذت بردن به سمت یکدیگر پرتاب می شود. این رویداد عجیب و غریب، بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان که از این جشن بی‌نظیر لذت می‌برند، به اسپانیا جذب می‌کند.

اسپانیا؛ سرزمین جشنواره‌ها

اسپانیا به خاطر جشنواره‌های پر جنب و جوشش که تنوع فرهنگی و غرور منطقه‌ای آن را به نمایش می‌گذارد، مشهور است. از «دویدن گاوها» در پامپلونا (سان فرمین) گرفته تا هفته مقدس سویل (Semana Santa)، همه آن‌ها نگاهی اجمالی به میراث و سنت‌های غنی اسپانیا دارند. چه جشنواره مسحورکننده "لاس فالاس" در والنسیا باشد و چه فستیوال پر زرق و برق "فریا دو آبریل" در سویا، تقویم اسپانیا مملو از رویدادهای گیرا است که تأثیرات ماندگاری را به جا می‌گذارد.

پیاده‌روی عرفانی در کامینو د سانتیاگو

جاده سانتیاگو که به راه سنت جیمز نیز شهرت دارد، شبکه‌ای از مسیرهای زیارتی است که به زیارتگاه سنت جیمز در کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا واقع در شمال غربی اسپانیا منتهی می‌شود. این مسیر باستانی هر ساله هزاران زائر را که به دنبال روشنگری معنوی یا شروع یک سفر شخصی هستند به سوی خود جذب می‌کند. کامینو فرصتی منحصر به فرد برای عبور از مناظر زیبا، مواجهه با فرهنگ‌های متنوع و ایجاد دوستی‌های مادام‌العمر ارائه می‌دهد.

اسپانیا سرزمین ماتادورها

بدون شک زمانی که صحبت از ماتادور و گاوبازی به میان بیاید، ناخودآگاه نام اسپانیا در ذهنتان نقش می‌بندد. این سرزمین، بهترین ماتادورها و گاوبازهای جهان را در خود جای داده است. اگرچه امروزه تنها میدان‌های زیبا با معماری خاص از گاوبازی در این کشور به یادگار مانده‌اند اما به طور کلی گاو در فرهنگ این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن مراسم گاوبازی هستید، می‌توانید سفر خود به اسپانیا را برای تاریخ ششم تا چهاردهم جولای برنامه‌ریزی کنید و از فستیوال بزرگ گاوبازی در شهر پامپلونا لذت ببرید.

معماری‌های جذاب آنتونی گائودی

چشم‌انداز معماری بارسلونا تا حد زیادی منحصر‌به‌فرد بودن خود را مدیون آنتونی گائودی، چهره‌ای نمادین در معماری اسپانیایی است. شاهکارهای گائودی، مانند ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل، سبک متمایز او را به نمایش می‌گذارند که با اشکال ارگانیک، رنگ‌های زنده و جزئیات پیچیده مشخص می‌شود. آثار او مترادف با هویت بارسلونا شده‌اند و همچنان بازدیدکنندگان را به حیرت وا می‌دارند.

تونل عشق پارک گوئل

در پارک گوئل، یک تونل طولانی وجود دارد که به عنوان "تونل عشق" شناخته می‌شود. افراد عاشق معمولاً از این تونل عبور کرده و بر روی دیوار آن نام خود را می‌نویسند.

آسیاب های بادی کیشوتیک

اسپانیا خانه آسیاب‌های بادی معروفی است که در شاهکار ادبی دون کیشوت اثر میگل دو سروانتس جاودانه شده‌اند. این آسیاب‌های بادی که در منطقه لامانچا واقع شده‌اند، الهام‌بخش تلاش شخصیت خیالی سروانتس دون کیشوت علیه غول‌های خیالی بودند. امروزه، این آسیاب‌های بادی به‌عنوان نمادهای ماندگار میراث ادبی اسپانیا پابرجا مانده‌اند و بازدیدکنندگانی را جذب می‌کنند که مشتاق هستند این داستان جاودانه را دوباره زنده کنند.

مراحل ساخت ساگرادا فامیلیا

ساخت این کلیسای بزرگ و خاص از 130 سال پیش آغاز شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است. انتظار می‌رود سال 2026 پایان ساخت ساگرادا فامیلیا باشد.

سواحل شگفت‌انگیز اسپانیا

اسپانیا دارای بیش از 8000 کیلومتر ساحل دریایی است که این موضوع آن را به یکی از کشورهای دارای ساحل بزرگ در جهان تبدیل کرده است. این کشور با خط ساحلی اطلس و مدیترانه، فضای فوق‌العاده‌ای را برای آفتاب گرفتن، موج‌سواری و سایر تفریحات آبی فراهم می‌کند.

آب و هوای متنوع

این کشور با اکوسیستم کاملا متنوع، شامل انواع مناطقی با آب و هوای بارانی، مناطق کویری شکل، سواحل متنوع، مناطق با آب و هوای کاملا خشک، جزایر گرمسیری، دشت‌های ساحلی، رشته‌کوه‌های زیبا و غیره است. پس در سفر و مهاجرت به اسپانیا توجه داشته باشید که برنامه‌ریزی‌های خود را متناسب با مقصد خود انجام دهید.

فوتبال اسپانیا

فوتبال به عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ورزش در اسپانیا شناخته شده است. باشگاه های معروف مثل رئال مادرید و بارسلونا، به عنوان دو باشگاه قدرتمند و شهیر در سطح جهان شناخته می‌شوند و این کشور اسطوره‌های بزرگ فوتبالی را در خود جای داده است.

قوانین ساحلی عجیب

برخی قوانین عجیب در سواحل اسپانیا وجود دارند که تعجب بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزند. ممنوعیت بازی کردن پینگ پنگ در ساحل مالاگا یا ممنوعیت ساختن قلعه شنی برخی از این قوانین هستند. همچنین در برخی از سواحل افراد مجاز به همراه داشتن سگ یا سایر حیوانات خانگی خود نیستند.

امید به زندگی بالا

طبق آخرین آمارهای بخش جمعیت سازمان ملل در سال 2023 در رابطه با امید به زندگی و طول عمر افراد در کشورهای مختلف، اسپانیا با میانگین سن متوسط 84.05، جزء 10 کشور برتر جهان در امید به زندگی است که در این میان زنان اسپانیایی امید به زندگی بالاتری نسبت به مردان دارند.

لذت از سرزمین ماتادورها با علاالدین مهاجر

جذابیت اسپانیا بسیار فراتر از سواحل غرق آفتاب و بناهای تاریخی آن است. این کشور شامل مجموعه‌ای از حقایق جالب و عجیب است که آن را به مقصدی دلربا برای مسافران در سراسر جهان و علاقه‌مندان به مهاجرت تبدیل می‌کند. اگر شما نیز می‌خواهید تجربه زندگی در این کشور فوق‌العاده را به دست آورید و برای مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت کاری به اسپانیا و یا مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری برنامه‌ریزی کنید، مشاوره و راهنمایی متخصصان مهاجرتی مجرب علاالدین مهاجر را از دست ندهید. از طریق شماره تماس 02174495 با ما در ارتباط باشید یا مطالب مورد علاقه خود درباره اسپانیا و سایر کشورهای جهان همچون مهاجرت به یونان، خرید ملک در ترکیه و غیره را در وب‌سایت علاالدین مهاجر مطالعه بفرمایید.