اخذ اقامت اسپانیا و شرایط زندگی در این کشور 

مهاجرت و راه رسیدن به آن همیشه برای افراد، مسیری پرفرازونشیب بوده و کسانی که در این مسیر از مشاوران دلسوز و صادق کمک گرفته‌اند، مسیری هموارتر را طی کرده و به مقصد رسیده‌اند. علاالدین مهاجر در هموار کردن این مسیر قطعاً بهترین دوست و مشاور شما خواهد بود. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، گزینه‌های مختلفی برای شما وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود و انتخاب شهر مقصد خود از میان بهترین شهر‌های اسپانیا برای مهاجرت یکی از آن‌ها را برگزینید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اسپانیا و شرایط زندگی در آن بدانیم. 

اسپانیا؛ کشوری پرطرفدار 

اسپانیا همیشه چه برای سفر و چه برای مهاجرت، کشوری مطلوب بوده است. نکات جالب و عجیب درباره کشور اسپانیا زیاد است که هر کسی را مشتاق سفر یا مهاجرت به این کشور می‌کند. در اصل اقامت دائم شما در کشور اسپانیا، مزایای فوق‌العاده‌ای برای شما به همراه خواهد داشت. اسپانیا یکی از زیباترین نقاط اروپا محسوب می‌شود و سال‌هاست که موردتوجه گردشگران بوده است. باید این نکته را بدانید که فقط کافی است یک‌بار برای سفری طولانی به اسپانیا بروید، قطعاً بعدازآن به اقامت دائم این کشور فکر خواهید کرد. در ادامه علاوه بر آشنایی بیشتر با این کشور و شرایط مطلوب آن برای زندگی، شرایط اخذ اقامت اسپانیا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. 

اسپانیا؛ چشم‌اندازی مطلوب برای آینده

اسپانیا یک کشور اروپایی است که در شبه‌جزیره ایبری واقع‌شده است. این کشور به دلیل سواحل فوق‌العاده، آب‌وهوای مطلوب، محیط‌زیست بی‌نظیر، میراث فرهنگی غنی و اقتصادی قوی در جهان شناخته می‌شود. این کشور با بیش از چهل‌وهفت میلیون نفر جمعیت، دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا پس از کشور فرانسه است. یکی از دلایل محبوبیت کشور اسپانیا برای مهاجرت، نگرش مثبت و برخورد خوب اسپانیا نسبت به مهاجران است. شاید همین امر باعث بالا رفتن تقاضا برای اخذ تابعیت اسپانیا در جهان شده است. 

شرایط زندگی پس از اخذ اقامت کشور اسپانیا به چه شکل خواهد بود؟ 

زمانی که شما موفق به اخذ اقامت اسپانیا شدید در اصل وارد فاز تازه‌ای از زندگی خود می‌شوید. برای مثال: 

کیفیت زندگی بسیار بالا در اسپانیا

زمانی که صحبت از کیفیت زندگی می‌شود، هرکس با توجه به نیاز خود به آن پاسخ می‌دهد اما باید در اصل اولین گزینه برای کیفیت یک زندگی بالا را با مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی آن کشور شروع کرد. سیستم بهداشت و درمان این کشور در رتبه‌بندی بهترین‌ها در جهان قرار دارد و این مهم‌ترین ویژگی یک کشور حساب می‌شود. بعدازآن باید به سراغ هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه در اسپانیا برویم. در اصل هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی نسبتاً پایین است. این هزینه‌ها شامل هزینه اقامت، خوردوخوراک، هزینه‌های سلامت و سرگرمی در کشور اسپانیا می‌شود. نکته دیگری که در رابطه با اسپانیا بسیار مدنظر است، تنوع فرهنگی این کشور است. در اصل شما شاهد انواع فرهنگ‌ها، سنت‌ها و مذاهب مختلف در این کشور خواهید بود. شاید ویژگی بعدی که اکثر افراد مختلف در جهان را به زندگی دائم در این کشور تشویق می‌کند، آب‌وهوای زیبای آن باشد. برای مثال اسپانیا سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد و آب‌وهوای مدیترانه‌ای آن علاقه‌مندان بسیاری دارد. برای راهنمایی بهتر پیشنهاد میکنیم تا راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا را نیز مطالعه کنید.

انواع اقامت در اسپانیا به چه شکل خواهد بود؟ 

اگر قصد دارید که از شرایط اقامت در اسپانیا بیشتر بدانید پس در ادامه همراه ما باشید. اسپانیا در اصل انواع مختلفی از ویزاهای اقامت دائم را برای پاسخگویی به نیازها و اهداف مختلف ارائه می‌دهد که شما با توجه به همخوانی بیشتر این شرایط با خود می‌توانید بهترین روش اخذ اقامت دائم را انتخاب کنید. 

اقامت غیر سودآور در اسپانیا 

این ویزا در اصل برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته‌شده است. این مجوز درواقع برای کسانی است که می‌خواهند بدون انجام هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی در کشور اسپانیا اقامت کنند. این نوع اقامت برای بازنشستگان یا افرادی که درآمدی منفعل از اقتصاد اسپانیا رادارند، بسیار مناسب است. شما با ارائه مدارکی که برای این نوع اقامت نیاز است می‌توانید به‌راحتی در کشور اسپانیا ساکن شوید. 

ویزای طلایی در اسپانیا 

ویزای طلایی یا ویزای سرمایه‌گذاری در اسپانیا، یک مجوز اقامت برای سرمایه‌گذارانی است که مایل به سرمایه‌گذاری حداقل پانصد هزار یورو در املاک اسپانیا هستند. این نوع مجوز همچنین به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا به‌صورت آزاد در حوزه شنگن به سفر بپردازند. برای اطلاعات بیشتر درباره (سرمایه‌گذاری در اسپانیا) به علاالدین مهاجر رجوع کنید. 

ویزای کار در اسپانیا 

این روش اقامتی در شرایطی است که شما یک پیشنهاد کاری از یک کشور اسپانیایی داشته باشید. ویزای کار اسپانیا به این شکل است که این شرکت ثابت کند که موقعیت شغلی شما توسط یک شهروند اسپانیایی یا اتحادیه اروپا قابل پر کردن نباشد. شما می‌توانید درباره (اخذ اقامت کاری اسپانیا) به‌صورت کامل از طریق علاالدین مهاجر اقدام کنید. 

ویزای دانشجویی در اسپانیا 

شما اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در اسپانیا تحصیل کنید باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. همچنین باید نشان دهید که تمکن مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامت تحصیلی در اسپانیا رادارید. این نوع اقامت می‌تواند برای دانشجویان و دانش آموزان که در پی چشم‌اندازی روشن برای آینده خود هستند، بسیار مفید و مناسب باشد. 

ویزای الحاق خانواده در اسپانیا 

این نوع اخذ اقامت در کشور اسپانیا به این شکل است که شما عضوی از خانواده‌ای دارید که دارای اقامت دائم اسپانیا است و مقیم قانونی این کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق این خویشاوند خود که شهروند اسپانیا محسوب می‌شود، اقدام به اخذ اقامت دائم بکنید. 

الزامات کلی برای دریافت اقامت اسپانیا

صرف‌نظر از اینکه چه نوع ویزایی مدنظر شما است، شرایطی کلی وجود دارد که باید قبل از هر چیز آن‌ها را رعایت کنید. برای مثال اولین شرط لازم: 

  • داشتن پاسپورت معتبر: شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار داشته باشید.
  • بیمه پزشکی و سلامت: کشور اسپانیا دارای یک سیستم بسیار قوی در زمینه مراقبت‌های پزشکی و بهداشت عمومی است که تمامی ساکنان قانونی را پوشش می‌دهد. بااین‌حال در طول سال اول اقامت، شما باید بیمه پزشکی خصوصی و شخصی داشته باشید که هزینه‌های پزشکی تا سقف سی هزار یورو را پوشش دهد. 
  • سابقه کیفری: شما نه‌تنها برای کشور اسپانیا بلکه برای کشورهای دیگر دنیا نیز باید گواهی سابقه کیفری از کشور خود و یا از هر کشوری که در پنج سال گذشته بیش از شش ماه در آن زندگی کرده‌اید را ارائه دهید. 
  • منابع مالی کافی: شما باید نشان دهید که منابع مالی کافی برای حمایت از خودتان را در طول اقامت در کشور اسپانیا رادارید. 
  • اسناد حقوقی کامل: شما باید تمام مدارک قانونی موردنیاز مقامات اسپانیایی مانند شناسنامه، گواهی ازدواج و غیره را ارائه دهید. 

فرآیند اقامت در اسپانیا به‌صورت کلی به چه شکل است؟ 

در اصل پس از جمع‌آوری تمام مدارک لازم، می‌توانید فرآیند اقامت موردنظر خود را شروع کنید. در اینجا مراحلی بسیار مهم وجود دارد که باید دنبال کنید: 

  • اولین قدم؛ درخواست ویزا: شما برای گرفتن هر نوع ویزایی باید از کنسولگری یا سفارت اسپانیا در کشور خود درخواست دهید و باید تمامی مدارک لازم را ارائه دهید و هزینه ویزا را پرداخت کنید. 
  • دومین قدم؛ ورود به اسپانیا: پس از ورود به کشور اسپانیا باید در مقامات محلی که به نام padron شناخته می‌شوند، ثبت‌نام کنید. این فرآیند ثبت نامی در اصل برای اهداف مالیاتی و دسترسی به برخی خدمات عمومی بسیار ضروری است. 
  • سومین قدم؛ بررسی داده‌های بیومتریک: شما باید در این مرحله هرزمان که نوبت شما برسد در اصل اطلاعات بیومتریک خود را (اثرانگشت و عکس) را به مقامات مهاجرت ارائه دهید. 
  • چهارمین قدم؛ دریافت کارت اقامت: پس از تأیید درخواست ویزا، کارت اقامتی دریافت خواهید کرد که یک سال اعتبار دارد. پس‌ازآن می‌توانید آن را برای دو سال دیگر نیز تمدید و سپس به مدت پنج سال تمدید کنید.

نکته: پس از مدت پنج سال اقامت قانونی در کشور اسپانیا، می‌توانید برای شهروندی دائم اسپانیا نیز اقدام کنید. 

کلام آخر علاالدین مهاجر 

کشور اسپانیا یک فرصت بسیار عالی برای افرادی است که می‌خواهند در کشوری زندگی کنند که امکانات زیادی برای ارائه دارد. مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری نیز امکان‌پذیر است. درکل اخذ اقامت اسپانیا فرآیند پیچیده‌ای نیست اما نیاز به مشاوران متخصص و مجرب دارد تا بر اساس شرایط مناسب شما، بهترین راه را پیش روی شما برای مهاجرت و اخذ دائم شهروندی اسپانیا قرار دهند. ما در این مسیر همراه شما خواهیم بود.