درباره قدرت پاسپورت امارات متحده عربی بیشتر بدانید

قدرت پاسپورت امارات یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شهروندی این کشور محسوب می‌شود که باعث محبوبیت و تقاضای روزافزون جهت اخذ شهروندی این کشور شده است. شما با داشتن گذرنامه امارات به راحتی و بدون نیاز به ویزا می‌توانید به بیش از ۱۷۰ کشور مختلف جهان سفر کنید و این یعنی قدرت اعتبار پاسپورت شما در تمام کشورها بسیار بالا است. اگر شما هم قبلا برای دریافت ویزا مدت زیادی معطل شده باشید و یا به خاطر اعتبار پایین گذرنامه ایران درخواست ویزای شما برای سفر به کشورهای مختلف جهان رد شده باشد، ارزش یک پاسپورت قوی و معتبر همچون گذرنامه امارات را بیشتر متوجه می‌شوید. در حال حاضر پاسپورت‌‌های دو کشور ژاپن و امارات متحده عربی در صدر لیست معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند. اما چه چیز‌هایی باعث شده نام این دو کشور در صدر لیست معتبرترین پاسپورت جهان قرار بگیرد! اگر شما هم کنجکاو هستید با شاخص‌های سنجش قدرت پاسپورت‌ها در جهان بیشتر آشنا شوید و دلایل معتبر بودن گذرنامه امارات رو بدونید، حتما این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید. همچنین می‌توانید به صفحه مهاجرت به دبی مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت به این کشور کسب نمایید، البته چرا امارات بهترین مکان برای سرمایه گذاری ایرانیان است؟ نیز به شما در شناخت دیگر مزایای اخذ شهروندی این کشور آشنا شوید.

 پاسپورت امارات متحده عربی

قدرت پاسپورت امارات چقدر است؟

منابع مختلفی از جمله شرکت "هنلی و شرکا" و وب ‌سایت پاسپورت ایندکس (Passport Index) هر سال گزارش‌هایی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان رو منتشر می‌کنند تا مردم دنیا در مورد پاسپورت‌های قدرتمند جهان اطلاعات داشته باشند. قدرت پاسپورت هر کشور بر اساس معیارها و شاخص‌های مختلفی در جهان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما مهمترین معیار برای معتبر دانستن یک گذرنامه در جهان تعداد کشورهایی است که دارنده گذرنامه بدون دریافت ویزا می‌تواند به آنها سفر کند. پاسپورت امارات در سال ۲۰۲۳ رقیب‌های بزرگ اروپایی و آسیایی خودش رو پشت سر گذاشت، اتباع این کشور در حال حاضر با پاسپورت امارات می‌تونند به ۱۸۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. 

قدرت پاسپورت امارات براساس شاخص هنلی و شرکا

شرکت مهاجرت و سرمایه گذاری "هنلی و شرکا" هر سه ماه یکبار، فهرستی از قوی‌ ترین پاسپورت‌های جهان را اعلام می‌کند. این شرکت بزرگ مهاجرتی بر اساس سه متغیر امکان سفر بدون ویزا، دریافت ویزای بدو ورود و یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) قدرت گذرنامه‌های ۱۹۹ کشور جهان را رتبه بندی کرده است. در گزارشی که هنلی و شرکا برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کردند، در مجموع ۱۰۹ رتبه‌بندی وجود دارد. بر اساس این گزارش با پاسپورت ژاپن می‌توان ۱۹۳ کشور جهان سفر کرد و گذرنامه این کشور در صدر لیست شاخص هنلی و شرکا قرار دارد. قدرت پاسپورت امارات براساس شاخص هنلی و شرکا هم ۱۸۰ است، یعنی دارندگان گذرنامه امارات می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۸۰ کشور جهان سفر کنند. در انتهای این لیست بلند و بالا هم کشور افغانستان قرار دارد و اتباع این کشور با گذرنامه افغانستان فقط می‌توانند به ۲۷ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. 

قدرت پاسپورت امارات براساس شاخص پاسپورت ایندکس

وبسایت پاسپورت ایندکس (Passport Index) یکی از معتبرترین فهرست‌های مربوط به قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان را منتشر می‌کند، این وب سایت در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده و به صورت تخصصی به رده بندی و مقایسه پاسپورت‌های جهان می‌پردازد. رده بندی پاسپورت‌های کشورهای مختلف جهان در این سایت بر اساس معیارهایی همچون آزادی حرکت و سفر بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت یک کشور انجام می‌شود. قدرت پاسپورت امارات براساس شاخص پاسپورت ایندکس در رتبه یک جهانی قرار دارد. بر اساس فهرستی که در آوریل ۲۰۲۳ در سایت پاسپورت ایندکس منتشر شده است، پاسپورت امارات با قابلیت سفر به ۱۸۰ کشور بدون نیاز به ویزا قوی ترین گذرنامه جهان محسوب می‌شود. براساس آمار منتشر شده در سایت پاسپورت ایندکس، دارندگان گذرنامه امارات می‌توانند به ۱۸۰ کشور بدون ویزا و به ۱۸ کشور با ویزا فرودگاهی و ویزای الکترونیکی سفر کنند.

 قدرت پاسپورت دبی

چطور پاسپورت امارات قدرتمند شد؟

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته روابط دیپلماتیک قوی و مستحکم کشور امارات با کشورهای مختلف جهان است که باعث شده شرایط سفر اتباع امارات هم در سطح بسیار خوبی قرار بگیرد. در واقع معیار سفر آزاد و بدون ویزا به کشورهای بیشتر در جهان را می‌توان عامل اصلی قدرت گذرنامه این کشور دانست. اعتبار و قدرت پاسپورت امارات تا ۵ سال پیش دو رقمی بود ولی در کمترین زمان ممکن و با سیاست گذاری‌های درست دولت امارات گذرنامه این کشور در حال حاضر در رتبه یک قوی ترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و از کشورهای بزرگی همچون آمریکا، انگلیس و حتی ژاپن پیشی گرفته است. به جز روابط قوی سیاسی، رشد اقتصادی و کاهش جرم و جنایات در امارات را هم می‌توان از جمله عوامل تاثیرگذار بر قدرت پاسپورت این کشور بیان کرد.

چگونه می‌توان پاسپورت امارات را دریافت کرد؟

برای دریافت گذرنامه کشور امارات شما اول باید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، البته همه برنامه‌های مهاجرتی این کشور منجر به دریافت گذرنامه و اقامت دائم امارات نمی‌شود و همه چیز بستگی به شرایط شما دارد. چهار روشی که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی اقامت دائم و پاسپورت امارات را دریافت کنید، عبارتند از:

روش‌های دریافت پاسپورت امارات
تولد خود یا فرزندتان در این کشور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های امارات
سرمایه گذاری و خرید ملک در امارات ازدواج با یک شهروند اماراتی

 

مزایای پاسپورت امارات

مزایای داشتن پاسپورت امارات چیست؟

تقاضا برای مهاجرت و دریافت تابعیت کشور امارات هرروز بیشتر می‌شود و یکی از دلایل اصلی این موضوع هم قدرت پاسپورت امارات است که باعث شده تقاضا برای دریافت تابعیت این کشور توسط اتباع کشورهای مختلف از جمله ایرانی‌ها افزایش یابد. اگر با استفاده از روش‌هایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، موفق به دریافت اقامت دائم و پاسپورت امارات شدید به راحتی می‌توانید به کشورهای مختلف جهان سفر کنید و دیگر دغدغه دریافت ویزا و یا معطل شدن در صف سفارت را نخواهید داشت. 

مهاجرت به امارات با علاالدین مهاجر

قدرت پاسپورت یک کشور می‌تواند معیار خوبی برای سنجش شرایط زندگی در آن کشور برای مهاجرت باشد، حال آن که کشور مدنظر زیرساخت‌های خوب و برنامه‌های زیادی نیز برای آینده شهروندانش داشته باشد. این کشور چندان فاصله‌ای از ایران ندارد و همان امارات متحده عربی، شهر جهان آینده است. بنابراین بهتر است اگر شما هم قصد دارید برای اخذ پاسپورت امارات که یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است اقدام کنید، اکنون بهترین زمان است. با علاالدین مهاجر تماس بگیرید و همه چیز را از مشاوران و وکلای رسمی موسسه ما بپرسید. ۰۲۱۷۴۴۹۵ شماره طلایی شما در لاتاری مهاجرت است. همچنین در صورتی که قصد ثبت شرکت در دبی را دارید، کافیست با مراحل آن آشنا شوید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به این صفحه نیز سری بزنید.